sesuAtu itu tDk akN dataNg kaLau tiDak dicaRi, naMun kadaNg-kadaNg hadiR taNpa kita duGa..aNugeRah

Monday, March 14, 2011

~KESALAHAN SEBUTAN~


KISAH KESEPULUH
Lokasi :- Kolej Harun Aminurrashid (KHAR)
 

Assalamualaikum....
Cerita ini berlaku sewaktu rakan aku daripada kampung datang ke KHAR. Rakan aku tinggal beberapa hari di tempat aku dan sewaktu dia tinggal di sini aku dapat mengesan kesalahan sebutan yang telah dilakukan. Sebutan tersebut ialah 'UPSI' tetapi di sebut 'UP''SI'. Walaupun banyak kali ditegur oleh aku tetapi dia tetap menyebut dengan sebutan yang sama.
  
ULASAN (LUAHAN SUARA HATI)
Berdasarkan peristiwa tersebut, jelaslah menunjukkan rakan aku telah melakukan kesilapan dalam menyebut 'UPSI'. Walaupun banyak kali ditegur oleh aku dan aku cuba menyebut kembali dengan sebutan yang betul tetapi rakan aku itu tetap dengan sebutannya. Bagi pendapat aku, rakan aku menyebut seperti itu disebabkan dia sendiri tidak ingin memperbetulkan kesalahan sebutannya atau dia memang keras lidah untuk menyebutnya. Sekian.. 

No comments:

Post a Comment